zondag 4 juni 2017

Lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen 2018

D66 Twente West

Betreft: kandidaten lijsttrekkerschap gemeenteraadsverkiezingen 2018

Bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar maart zal D66 met een eigen lijst meedoen in de gemeenten Almelo, Hellendoorn, Rijssen-Holten en Twenterand, gemeenten waarin zij ook nu reeds in de raad is vertegenwoordigd.

Op 26 mei jl. sloot de termijn voor de aanmelding als kandidaat voor het lijsttrekkerschap bij die verkiezingen. In elk van die gemeenten heeft zich één lid kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap.

Hieronder een overzicht van de kandidaten:
Almelo

Het huidige raadslid (sinds juni 2014) en fractievoorzitter (sinds november 2015) Jeroen Wiertz        (1979) heeft zich kandidaat gesteld.

Hellendoorn

Hellendoorn gaat de verkiezingen in met een nieuwe lijsttrekker Edo op den Dries (1972).
Edo is al zeven jaar, namens D66, lid van de commissie grondzaken van de gemeenteraad.

Hij is bestuurslid bij de Z&PC Het Ravijn. In het dagelijks leven is hij Geo-adviseur (ambtenaar) bij de gemeente Barneveld.

D66 Hellendoorn heeft een tamelijk grote en jonge groep enthousiaste D66 leden die met de raadsleden meedenkt over het besturen van de gemeente Hellendoorn,  ” de steunfractie ” .

Uit deze leden zal de nieuwe kandidatenlijst worden samengesteld.

Rijssen-Holten

Voor Rijssen-Holten heeft het huidige raadslid, Herman Klein Velderman (1966), zich kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap.

Twenterand

Ook hier een reeds bekend gezicht in de politiek van Twenterand, namelijk het huidige raadslid Tonny van der Cozijne (1971).

Besturen in Hellendoorn

D66 streeft naar persoonlijke vrijheid, naar een samenleving waarin mensen zelf bepalen hoe zij hun leven inrichten, en waarin mensen vrij zijn in verbondenheid. Het is van groot belang dat overheden zich aan de door henzelf gestelde regels houden, democratische verantwoording afleggen en controleerbaar zijn.